Itálie.
“Děti se dnes ve školách učí, že si každý může zvolit své pohlaví. Proč se to děje? Protože učebnice jsou vlastnictvím lidí a institucí, které na ně dávají peníze. Jde tu o ideologické kolonizace, které podporují také velmi vlivné země”, řekl papež František při setkání s polskými biskupy ihned po příjezdu do Krakova (27.7.) Jak dodal slovy Benedika XVI., “žijeme v době hříchu, který útočí na Boha Stvořitele”. Nauka o genderu se přitom může zaštiťovat také ušlechtilými cíly – kupříkladu výchovou proti sexuálnímu násilí a diskriminaci na základě sexuální identity a orientace, vysvětluje
prof. Massimo Gandolfini, primář oddělení neurochirurgie a neurologie v jedné z nemocnic severoitalského města Brescia.
”Něco takového samozřejmě spadá do výchovného působení školy, která je druhou výchovnou instancí, zatímco první, jak bych rád zdůraznil, je rodina. Zastupuji výbor italských rodičovských asociací, kterému jsme dali název: “Braňme své děti” a který s nikým nechce válčit, nýbrž spolupracovat. Pokud je účelem školních seminářů zabránit vraždám žen a násilí na lidech vůbec, plně s nimi souhlasíme. Často však tyto vzdělávací programy mluví o výchově k genderové identitě, což je něco jiného. Míní se tím filosofie genderu, která vznikla ve Spojených státech amerických a pro kterou neexistují dvě pohlaví, nýbrž blíže neupřesněný počet “genderových identit”. Znamená to tedy, že vychováváme naše děti k tomu, aby říkaly: “Máte sice pohlaví – mužské anebo ženské – ale genderová příslušnost závisí na vašem přání a svobodné volbě”. A to je zcela nepřijatelné.”
Genderové teorie také zkreslují vzájemné vztahy muže a ženy – namísto smlouvy hlásají jejich nesmiřitelné nepřátelství…
”Právě tak. Papež citoval Benedikta XVI. a spolu s ním poukázal na to, že za ideologií genderu stojí kapitál, velké peníze. Z toho důvodu je nutné chránit nejslabší – a těmi děti bezpochyby jsou. Jak je vůbec možné dítěti říci, že si může vybrat svou sexuální orientaci? Škola by neměla vnášet zmatek, nýbrž pomáhat, utvrzovat jistotu. Zároveň by měla předávat přesvědčení, že muž a žena nejsou dva ozbrojení nepřátelé, ačkoli se mezi sebou liší. Rozdílnost však neznamená nerovnost. Bohužel se zde však přináší poselství antagonismu. Přirozená krása spočívá v tom, že se muž a žena navzájem doplňují – jeden pomáhá druhému, vnášejí svá rozdílná specifika, která jako celek tvoří krásu lidství. Děti musí být vedeny k těmto hodnotám – nikoli ke kontrastu mezi mužem a ženou. Rozdíly dvou pohlaví jsou cosi nádherného a jsou projevy jediné základní rovnosti – a tou je lidská důstojnost.”
Komentuje italský lékař slova papeže Františka.
(jag)